L’escola col·labora amb Unicef

Aquest curs l’Escola ha presentat la seva candidatura per al reconeixement com a centre referent en drets d’infància i ciutadania global concedit per UNICEF.

L’objectiu fonamental d’adquirir aquest segell és situar l’escola al capdavant de la defensa dels drets de la infància i posicionar en un lloc destacat de la vida escolar els principis d’inclusió, equitat, solidaritat i qualitat.

Per això, s’analitzen bàsicament quatre àmbits: coneixement dels drets de la infància, participació infantil i juvenil, entorn protector i clima escolar.

Es tracta d’un procés que se centra, inicialment, en l’autoconeixement i l’autoavaluació del centre com a vehicle de la defensa d’aquests drets. La tasca inicial l’han de fer, per separat, cinc grups de la comunitat escolar.

Durant el curs anterior van treballar sota aquestes premisses un primer grup de treball inicial, encapçalat per l’equip directiu seguit de coordinadores i coordinadors de cicle i etapa, caps de departament i membres de l’equip d’orientació, i per un segon grup format pel personal d’administració i  els tècnics de menjador.

Enguany serà el torn de tres grups més: tutories, famílies i alumnat.

A continuació us adjuntem una notícia d’ El Punt Avui on es fa referència al projecte global d’UNICEF. Estem contents de continuar treballant per tal de millorar el nostre projecte educatiu i celebrem fer-ho amb una entitat de referència com és UNICEF.