Missió i visió

• Missió i visió

QUI SOM

Som una cooperativa de mestres amb alumnes dels 3 als 16 anys, de doble línia i més de 50 docents i molts d’altres professionals implicats en el dia a dia de l’escola.

L’escola Guinardó és un centre concertat per la Generalitat i es defineix com una escola catalana, laica, del barri i per al barri.

Escola Guinardó. Cooperativa de mestres

Missió

Educar globalment persones responsables, implicades, competents, crítiques i autònomes capaces de participar en la construcció del futur de la nostra societat; en el marc d’una escola cooperativa, catalana, laica, inclusiva i plural.

Visió

Compromesos socialment, treballem per educar persones disposades a participar en la transformació de la societat del futur amb una visió positiva i compromesa amb l’entorn i amb els altres. Volem ser un punt de referència dins del nostre barri i de la nostra ciutat i formar part del teixit social que ajudi a millorar-los.

Convençuts que l’educació emocional és el pilar que ha de vertebrar tots els aprenentatges, li atorguem un gran pes específic des dels 3 fins als 16 anys, no només pel que fa a l’horari sinó com a base per a la seva formació integral com a persones.

Implicats en formar persones que entenguin que la diversitat funcional, cultural, afectiva, sexual i de gènere és allò que enriqueix la nostra societat i que valorin la llibertat per sobre totes les coses.

Decidits, com a escola catalana, a garantir i protegir l’ús de la nostra llengua com a vehicle de comunicació social i d’adquisició de coneixements, sense deixar de banda l’aprenentatge de les altres tres llengües amb les quals es treballa a l’escola des de diferents àmbits.

Kindori

Valors

Cooperació

Com a cooperativa amb una llarga trajectòria, us podem garantir un claustre estable, coherent i coordinat, amb vocació i amb gran experiència, que fomenta el treball en equip, l’escolta i la proximitat i que fa extensius aquests valors al seu alumnat, ja que tots formem part de la gestió i de la vida de la nostra escola.
El nostre esperit col·laborador fa que treballem, junt amb altres escoles associades a diferents projectes innovadors, per integrar noves metodologies, que ens permeten desplegar un projecte educatiu de qualitat en totes les àrees, que potencia el coneixement, la lectura i l’esperit científic, però també la solidaritat, l’esport i la creativitat.

Consciència emocional

Per tal de garantir una bona coordinació entre aprenentatges i emocions, disposem d’un Departament anomenat Ubuntu-Ciutadania Global que dona coherència a alguns dels eixos transversals d’escola: educació emocional i gestió dialogada de conflictes, solidaritat i medi ambient. Des de P3 despleguem un programa propi que incideix en aspectes tan rellevants com el treball cooperatiu i la creació de grup, la gestió positiva de les emocions, la gestió dialogada de conflictes, les habilitats comunicatives i el treball de la diversitat per afavorir la inclusió i la integració. Igualment, incorporem el teatre i l’expressió corporal com a eina que permet a l’alumnat conèixer millor el seu cos i els ajuda a acceptar-se tal com són. Els educa el ritme, l’harmonia de moviments, la manifestació i control de les emocions i els permet la relaxació.

escola guinardo diversitat

Diversitat

Des del claustre del nostre centre i fent partícips famílies, alumnat i institucions, vetllem per transmetre els valors d’igualtat, l’equitat i el respecte, i prevenir la violència en les interaccions personals per raons de diversitat afectiva sexual i de gènere, d’origen cultural i religiós, i funcional.
Com a escola oberta i plural, creiem que la plena acceptació de les pròpies sexualitats i les dels altres, així com la superació de papers assignats tradicionalment a l’home i la dona, ajudaran als nostres alumnes a afrontar el futur amb les eines necessàries.

Participació

L’escola la fem entre tota la comunitat educativa i és important que tothom hi pugui aportar el seu granet de sorra. La creativitat, la reflexió i la deliberació són eines imprescindibles en la presa de decisions.
En tots els nivells educatius, fem partícip l’alumnat de totes aquelles qüestions en què poden oferir la seva visió i aportar les seves propostes. Tota aquesta participació la vehiculem a través de comissions, grups de treball i assemblees que ens permeten implicar tota la comunitat l’objectiu de les quals és el constant procés de construcció i millora de l’Escola.