Com treballem a Primària

• Com treballem a Primària
Kindori
Seguint la línia marcada des d’infantil i tenint encara l’alumnat com a centre de l’aprenentatge, a primària combinem diferents maneres de transmetre els coneixements.
Aquí en teniu un petit resum d’algunes d’elles i la resta, els podeu consultar als diferents documents que trobareu al final de la pàgina.
Kindori

Treball cooperatiu (emprat a diverses matèries)

L’aprenentatge cooperatiu és fonamental per al nostre treball diari, ja que els nens i nenes han de treballar en equip i compartir objectius d’aprenentatge.

En aquest tipus d’aprenentatge, cada membre de l’equip és responsable de l’aprenentatge dels altres, perquè només així es poden assolir els objectius individuals.

En cada equip es reparteixen les tasques i es dialoga per arribar a un consens en el qual tothom té veu. Així, s’assegura que tots els membres de l’equip assoliran els seus objectius.

L’aprenentatge cooperatiu ajuda a desenvolupar actituds i valors fonamentals per a la convivència pacífica i sostenible, com ara els drets humans, la igualtat de gènere i la comprensió intercultural.

Innovamat (emprat a Matemàtiques)

Les matemàtiques d’Innovamat són un mètode pedagògic basat en la resolució de problemes per a l’ensenyament de les matemàtiques.

A través d’aquesta metodologia, es busca fomentar la creativitat, la capacitat de resolució de problemes i la comprensió dels conceptes matemàtics.

Això es fa mitjançant l’ús de materials didàctics, com ara jocs i activitats, que s’adapten a les diferents edats i nivells educatius. L’objectiu és que els alumnes aprenguin matemàtiques d’una manera més amena i participativa, i que es desenvolupin les seves habilitats matemàtiques, així com les seves habilitats socials i emocionals.

innovamat
www.innovamat.com

Lectoescriptura

L’aprenentatge de la lectoescriptura a primària és fonamental per al desenvolupament acadèmic i personal de l’alumnat.

La lectura és la clau per a l’aprenentatge i la comunicació, mentre que l’escriptura és una eina per expressar idees i comunicar-se eficaçment.

A més, la lectoescriptura també ajuda a desenvolupar l’atenció, la memòria, la concentració i la creativitat.

És important que els alumnes aprenguin a llegir i escriure amb fluïdesa per poder accedir a la informació, expressar-se amb claredat i tenir èxit en els seus estudis.

Per tant, la lectoescriptura és una habilitat fonamental que s’ha de promoure i desenvolupar en els primers anys de l’educació primària.

CLIL

CLIL (Content and Language Integrated Learning) és un enfocament pedagògic que implica l’ús d’una llengua estrangera com a mitjà d’instrucció en l’ensenyament de continguts no lingüístics, com ara les matemàtiques, les ciències o les ciències socials.

L’objectiu principal del CLIL és fomentar l’aprenentatge simultani d’una llengua estrangera i un contingut no lingüístic, a través de l’ús d’un enfocament integrat i coherent.

Això ajuda els estudiants a desenvolupar habilitats lingüístiques i a comprendre millor el contingut de la matèria, així com a familiaritzar-se amb altres cultures i formes de pensar.

Assemblea i Educació en valors

La veu de tothom és fonamental per al bon funcionament de la nostra escola.

Tots necessitem un temps entre iguals i amb les nostres tutores per compartir com ens sentim, afrontar el futur, canviar, plantejar nous reptes i millorar la convivència.

Les assemblees són un temps per conèixer i sentir el que pensen els altres, compartir i aprendre dels errors diaris. Són temps d’escoltar, dialogar, crear vincles, reflexionar sobre els aprenentatges i moments compartits.

És important per crear comunitat, complicitats i millorar la convivència dins del grup.

ABP (emprat a Coneixement del medi social i cultural)

L’aprenentatge basat en problemes a Primària no és una novetat, ja que és un procés d’investigació individual o en petit o gran grup que busca respondre una sèrie de preguntes o problemes preestablerts.

A través d’aquesta metodologia, es vol fomentar la competència d’aprendre a aprendre, la consciència del propi aprenentatge i la capacitat de planificar-se, autoavaluar-se i abordar el repte de voler aprendre allò que els interessa.

Això implica adaptar-se cada dia i agrupar-se per al projecte en funció de les necessitats del moment.

Cicle Inicial
Cicle Mitjà