Com treballem a Secundària

• Com treballem a Secundària
Kindori
Es tracta d’una etapa apassionant en la qual els vostres fills i filles protagonitzaran canvis molt importants. No tan sols volem assumir la responsabilitat que surtin de l’escola amb una bona preparació acadèmica. Per nosaltres és molt important el seu desenvolupament personal, és una etapa en què; desperten nous interessos, reafirmen la seva identitat, trenquen estereotips, han de prendre decisions, s’enfronten a nous reptes, i cal que es posicionin davant de tot allò que se’ls ofereix.
Volen llibertat, però alhora necessiten suport. Sense dubte és un camí ple d’entrebancs, però alhora engrescador i apassionant. I és per aquest motiu que el claustre es forma per poder donar resposta a les inquietuds que tot sovint fan trontollar els nostres adolescents. Vivim l’escola com un espai en què l’alumnat ha de sentir que pot parlar obertament de qualsevol tema perquè seran escoltats i respectats.
Kindori

Alguns dels nostres projectes…

Suport intensiu per a l’Escolarització Inclusiva

La SIEI (Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva) funciona a la nostra escola des del curs 2010-11.

Aquest servei està obert a l’alumnat d’ESO que pateix algun tipus de trastorn greu i permanent. L’Equip d’Atenció Psicopedagògica (EAP) dictamina i valora qui necessita aquest servei.

Està dotada de 3 professionals (2 psicopedagogues – una d’elles a jornada completa i una altra a mitja jornada- i una educadora). Aquestes treballen amb un equip d’assessorament format per la coordinadora de Diversitat de l’escola i una psicopedagoga de l’EAP i en estreta relació amb les famílies i els/les terapeutes que acompanyen aquest alumnat.

Els nois i noies treballen en diferents espais i en diferents modalitats: a l’aula ordinària, a l’aula ordinària acompanyats d’una professional de la SIEI, a l’aula SIEI ( en grups reduïts, tallers…) i en el lloc on es determinin les seves pràctiques (en el cas de l’alumnat de segon cicle).

L’alumnat segueix el currículum ordinari, tot i que adaptat, fent un especial èmfasi en els hàbits de treball i en el fet d’augmentar la seva autonomia. Per aconseguir-ho, l’equip de la SIEI es coordina amb els i les mestres d’ESO.

Aprenentatge i Servei

L’Aprenentatge i Servei (APS) és una metodologia educativa que integra l’aprenentatge acadèmic amb l’acció socialment responsable. Els i les alumnes participen en projectes que involucren la seva comunitat o la societat en general, per així desenvolupar habilitats i competències a través de la pràctica i la reflexió. Aquesta metodologia pretén fomentar la seva participació activa en la seva comunitat, així com poder-se sensibilitzar davant les problemàtiques socials i fomentar el seu compromís per a la seva resolució.

Les activitats van des d’activitats de suport educatiu per a infants més petits, fins a animacions i acompanyaments a residències de gent gran o residències psiquiàtriques.

Batxillerat dual amb ACADEMICA

Aquest programa extraescolar ofereix una doble titulació de Batxillerat espanyol i nord americà i es pot iniciar des de 2n d’ESO. Aquest programa es realitza completament en línia i permet que els alumnes estiguin matriculats al nostre centre i a un institut nord americà.

Gràcies al conveni establert amb Academica Corporation, els nostres alumnes poden cursar el Batxillerat Dual. Els alumnes hauran de completar un total de 6 crèdits nord-americans, que, juntament amb la validació dels seus estudis al nostre centre, els permetrà obtenir la titulació de High School, a més de la titulació obtinguda al nostre centre.

Programa de mediació escolar

La mediació escolar és una eina de resolució de conflictes que implica la intervenció d’una tercera persona neutra i imparcial que ajuda a les parts a comunicar-se i a arribar a una solució acordada. En el context escolar, la mediació pot ser utilitzada per a resoldre conflictes entre alumnes, entre alumnes i professors o entre famílies i el centre educatiu. A través de la mediació, les parts implicades tenen l’oportunitat de trobar una solució satisfactòria per a tothom i de millorar les relacions interpersonals.

L’escola disposa d’un equip d’alumnes, de mares i pares i de mestres formats en aquesta matèria i sempre disposats a intervenir. La mediació es pot sol·licitar des de cicle inicial fins a la secundària, així com famílies i mestres.

escola guinardo