Projecte Small World Initiative

maig 16, 2019

Durant el darrer mes, l’alumnat de 4t d’ESO que cursa la matèria de Biologia, ha dut a terme el projecte SWI “Small World Initiative” amb l’objectiu de fer recerca per tal de trobar nous microorganismes productors de futurs antibiòtics.

Aquest projecte ha apropat l’alumnat a la recerca científica, fent-los partícips d’una investigació amb altres centres de Catalunya i amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Cal dir, però, que no és un projecte únic de Catalunya, sinó que és extensiu a altres universitats del món. Si voleu obtenir més informació al respecte, podeu accedir a:

A banda de tots els coneixements sobre els bacteris, les funcions i l’ús dels antibiòtics, els i les alumnes han elaborat unes colònies de microorganismes, dues mostres de les quals han donat resultat positius. Les dues soques s’han identificat com Pseudomonas koreensis i Pseudomonas kilonensis per espectrometria de masses. Comentar que els dos bacteris que s’han descrit s’han trobat en altres regions del planeta: una a sols d’Alemanya i l’altre a sols de Corea. P. chlororaphis, estretament relacionada amb les mencionades, produeix phenazine i es utilitzada en agricultura com a tractament per plantes contra fongs i sembla que també té activitat contra altres bacteris.

Finalment, totes les soques amb resultats positius, es desaran congelades a la Universitat Autònoma de Barcelona, per si en un futur, s’obre una via d’investigació on es puguin utilitzar per a la recerca de nous antibiòtics.