novembre 6, 2019

Famílies, mestres i socis del Teaming de l’escola!

Ja tenim un nou projecte per aquest curs! L’escola col·laborarà mitjançant el Teaming amb l’ONG Agermanament Sense Fronteres.

Aquesta entitat fundada pels avis d’uns alumnes de l’escola treballa des dels anys 60 al Camerun i ha dut a terme diferents camps d’acció des de la creació de pous d’aigua neta per garantir l’accés d’aigua potable, així com l’impuls de cooperatives de dones i formació d’una escola maternal, entre altres projectes molt interessants.

L’escola participarà en el projecte Aigua Neta per garantir la disponibilitat de l’aigua, una gestió sostenible i una vida sana, i per promoure el benestar per a totes les persones de totes les edats, Agermanament /ASAFRO construeix pous d’aigua neta per a la població dels departaments de NYONG ET KELLE (regió Centre), SANAGA MARITIME (regió Litoral) i OCEAN (regió Sud), on es duen a terme els programes d’activitats productives i d’educació.

Des d’Agermanament treballen amb els equips constructors locals per implantar noves fórmules per extreure aigua que s’adaptin millor a les necessitats de la població, que tinguin garantida la possibilitat de manteniment tècnic i que siguin econòmiques. També treballen en la formació de les persones que utilitzen els pous per tal que puguin resoldre els problemes tècnics i avaries. Cada pou té el seu “Comitè de gestió”, que vetlla per la cura, el bon ús i el manteniment del pou.

La manca d’aigua neta causa moltes malalties i mortalitat, especialment dels nens. Amb els pous es garanteix l’abastiment d’aigua neta i segura a prop de casa, per beure, cuinar, rentar la roba i per a la higiene personal, i estalvia llargs desplaçaments.

Treballen per contribuir al dret de totes les persones a disposar d’aigua neta i segura. A moltes zones del món, això encara no és possible i molts pobles del Camerun es troben en aquesta situació.

Si voleu rebre més informació podeu consultar el web: www.agermanament.org

Nosaltres, des de la Comissió de Solidaritat de l’escola volem agrair a tots els  socis que fan possible amb l’aportació d’1€ mensual que puguem impulsar projectes com aquest.

Animem també a la gent que encara no en forma part del Teaming que dediqui només 2 minuts a inscriure’s i a formar-ne part.

És molt senzill. Només cal que seguiu les indicacions, accedint directament al següent enllaç:

Anar a: Uneix-te a un grup.

El nom del grup és  (cal escriure el nom del grup respectant les majúscules i les minúscules, tal com està escrit):

Escola Guinardó Solidaritat

Ompliu les vostres dades per a registrar-vos i  per a fer el pagament corresponent.

Així de fàcil!  Cada mes us descomptaran 1€, quantitat imperceptible a la butxaca de cadascú.

SI CREIEU QUE EL TEAMING ÉS UNA BONA IDEA I UN BON MODEL A SEGUIR PER AL NOSTRE ALUMNAT, UNIU-VOS AL TEAMING. Com més serem, més lluny podrem arribar!

Equip de mestres del Departament de Solidaritat de l’escola Guinardó.
Gràcies a tothom!